Majid: Life Knowledge Poetry | Album | AGabel
Life Knowledge Poetry

Life Knowledge PoetryMajid

År 2004 Land Danmark Genre Hip-Hop
af Aleksander Adrian Gabel,06. 11. 18Den Outlandish-affilierede rapper/sanger Majid pladedebuterede i 2004, og selvom der er flere paralleller at trække til førstnævntes Bread & Barrels of Water, så er Majid også på flere måder sin egen. Majid har et meget personligt tekstunivers og er eksempelvis ikke spor bange for at udforske familierelationer. Med det sagt er han ikke videre poetisk anlagt, mens han også holder nogenlunde samme toneleje og kører samme flow igennem hele pladen, så han formår desværre sjældent at tryllebinde lytteren med sine vers. Til gengæld er han gået all-in på sine omkvæd, der ofte er både fængende og vædet i følelse. Selvom pladens beats (krydret med mellemøstlige inspirationer og guitarlicks) langt fra alle er tilfredsstillende, så føler man alligevel en rød tråd gå igennem hele pladen. De store højdepunkter, navnligt "Past, Tense, Future", "What We Are", "New Love" og "Poetry", er der dog alligevel et stykke imellem. Med undtagelse af "New Love" har de alle et karakteristisk stort, følelsesladet omkvæd tilfælles, og særligt de to førstnævnte burde i virkeligheden være blevet spillet langt mere i radioen. Det er let at forstille sig, at Life Knowledge Poetry ville have været bedre, hvis Majid havde en MC som Isam B. at sparre med - til trods for at det Outlandish-medvirkende "El Campo" er temmelig undervældende. Det ville have forstyrret monotonien en smule.