Troo.L.S & Orgi-E: Forklædt Som Voksen | Album | AGabel
Forklædt Som Voksen

Forklædt Som VoksenTroo.L.S & Orgi-E

af Aleksander Adrian Gabel,19. 11. 18Flere ting taler for, at nærværende projekt overvejende er det musikalske barn af Troo.L.S., da han på mange måder fylder mere på Forklædt Som Voksen end sin kollega Orgi-E. Dels har Troels i høj grad været inde over den karakteristiske bombastiske produktion, dels har han tre solonumre mod Emils ene, og dels og vigtigst af alt har han en aggressiv og passioneret tilstedeværelse på mikrofonen, hvor han gang på gang afviser at være berørt af den negative kritik. Troels lyder kort sagt temmelig bitter. Det er dog med til at nuancere billedet en smule, og således forhindre pladen i at lyde som en simpel sejrsrunde og fejring af de involverede. Mens Troels skriger sit hjerte ud, forsøger Emil at gribe tingene lidt mere poetisk og malerisk an. Eksempelvis åbner han sit vers på "Sim Sima" med den finurlige iscenesættende linie "Jeg kokkerer noget hjemmelavet, lækkert, kulinarisk." med en stoisk og tilbagelænet levering. Som regel cirkulerer drengene altså om succes og kritik, hvilket i virkeligheden kommer allerbedst til udtryk i den sære lille komposition "Jo Mer...", der tager sit beat fra Eminem's "Love You More". Højdepunktet finder vi dog tidligere på pladen, nemlig den fremragende single "Inden Det Er For Sent", der pludselig sender drengene fuldt fokuseret ind i mere socialbevidst territorium. Troels forsøger igen solo på "Ulven Kommer", men det eneste man får ud af den, er at Emil nok har skrevet det meste af "Inden Det Er For Sent" alene. Modsat sidstnævnte holder den populære "Rolig, Rolig" desuden ikke voldsomt godt: beatet er okay, men samtlige vers er bare så fandens undervældende. På trods af flere haltende Troels-vers og nogle ærgerlige hooks, samt en lidt undervældende og lettere uambitiøs samling bombastiske beats er pladen dog et overvejende underholdende lyt. Men med et mere fast greb om produktionen, bedre kvalitetskontrol, og en smule mere fokus på omverden kunne Forklædt Som Voksen have været en klassiker nu.
    • 1
      Forklædt Som Voksen
      F.I.P. Stereo