Eminem: Kamikaze | Album | AGabel
Kamikaze

KamikazeEminem

År 2018 Land USA Genre Hip-Hop
af Aleksander Adrian Gabel,22. 11. 18Eminem valgte simpelthen at tage til genmæle efter hans forrige plade blev haglet ned af både anmeldere og fans ved at svine førstnævnte samt diverse rapkollegaer til. Meget af Kamikaze handler altså om, hvor misforstået Eminem er, og hvordan Revival jo faktisk er en herre god plade, men der er naturligvis også gjort plads til et par kærlighedsnumre og en smule refleksiv sentimentalitet. "Stepping Stone", en sang om Em's forhold til D12, er såmænd lyrisk et fascinerende lyt, men produktionen er mildt sagt problematisk, mens omkvædet er skrækkeligt. Den lettere alternative duo bestående af "Nice Guy" og "Good Guy" er som udgangspunkt et interessant lille eksperiment i anderledes sangstruktur med sin blanding af rap og sang, og det er derfor også ærgerligt, at musikken er så dårlig som den er. Ikke fordi musikken er særlig dårlig på disse to numre dog, da hele pladens beats generelt holder et ganske lille niveau. Det er efterhånden imponerende, hvordan Em formår at undgå gode beats. "Normal" har egentlig et acceptabelt simplistisk beat, men Eminem lyder til at have svært ved at beslutte sig for en rapstil, hvilket vist er meget symptomatisk for ham i disse dage. I starten af "Fall" lyder han næsten som på "Rabbit Run", hvilket er ret cool, og så synger Bon Iver omkvædet, hvilket for en gangs skyld betyder at hooket ikke sucks. Produktionen er stadig noget billigt kinesisk skrammel, men alligevel er nummeret pladens bedste. Kamikaze er naturligvis bedre end Revival, men dette formåede den på det nærmeste allerede med sin kortere spilletid. Hvad Kamikaze derimod ikke er, er et godt album. Eminem lyder vokalmæssigt lige så forvirret som altid og produktionen er, omend ikke poppet, stadig forfærdelig. Det var rart endelig at mærke noget hype omkring en ny Eminem-udgivelse, men desværre døde min igen lige så snart pladen sluttede af.
    • 1
      Kamikaze
      Normal