By the way, which one's Pink?
L.O.C.: Dominologi | Album | AGabel
Dominologi

DominologiL.O.C.

År 2001 Land Danmark Genre Hip-Hop
af Aleksander Adrian Gabel,16. 04. 18Og således fik F.I.P. for alvor skudt den danske 00'er rap igang. Rune Rask og Troo.L.S leverer de karakteristiske Tabu bangers med minimal melodi samt et minimum af analogiske virkemidler. L.O.C.-lyden. Tydeligt inspireret af Dr. Dre's 2001 opnår pladen dog på ingen måde samme kompleksitet og diversitet som forbilledet. Mindre kan selvfølgelig også snildt gøre det i denne sammenhæng, men musikken bliver desværre en trættende og ensformig oplevelse i løbet af et helt album (selvom ideen om et album af ene bangers på papiret er pirrende). Enkeltvis fungerer de fleste sange dog glimrende. Bundniveauet er nemlig vældig godt på Dominologi, hvilket dels skyldes producerduoen og dels vores vært selv, da L.O.C. unægteligt har en stemme, der både indgyder respekt og opmærksomhed. Han gør sjældent eksplicitte forsøg på at flexe sine evner udi det at flowe, men det er ganske simpelt heller ikke nødvendigt, da han helt naturligt flyder legende let over pladens beats. Det er dog ikke kun produktionen, der bliver triviel i længden - det samme gør sig nemlig også gældende for Liams lyriske bidrag, der sjældent når ud over de sædvanlige kvinder, alkohol og kliker. Der er nogle fængende hooks her og der, og musikken er sjældent dårlig, men man er samtidig aldrig synderlig nysgerrig efter, hvad næste nummer byder på - det har man ligesom allerede en ide om efter de første fem. Ikke desto mindre er Dominologi uden tvivl en af de mest stilsikre og selvsikre debuter i dansk raphistorie. Drengene her kiggede kun i en retning, og det var frem.