År

2003

Land

Danmark

Genre

Hip-Hop

Efter opløsningen af DGP slog Jokeren kludene sammen med producer Ezi-Cut for at skabe dette solodebutalbum om en hård, hård stodder. Mens nogle vælger at holde sig til mantraet "show don't tell", så læner Jokeren sig dog mod sidstnævnte, da han nummer efter nummer fortæller, at han er hård, har levet et vildt liv, og er både en player og stodder. Ikke så underligt bliver dette meget hurtigt trættende. Jokeren har også altid forsøgt at skabe meget opmærksomhed omkring sin såkaldte fremragende poesi, men igen er jeg bange for, at der er mere gøen end bid i den kære Jesper Dahl. Faktisk er lyrikken direkte dårlig i sange som "Brev til en Homie" og "Hey Smukke". Flere af sangene er dediceret til et enkelt koncept, men ofte er disse mangelfulde og decideret elendige sammenlignet med tidligere forsøg af andre rappere (som "Det Ku Ha Været Dig" der bl.a. er den kedelige tvilling til Eminem's "Role Model" og "Brev til en Homie", der leder tankerne hen mod Nas' "One Love"). Jokerens tekster efterlader altså ofte noget at ønske, mens hans flow halter en smule til tider. Selve den hæse, dybe stemme fejler dog ingenting, og Ezi-Cut har bidraget med flere gode beats. Der er dog potentiale til noget relativt stort, og dette bliver i det mindste indfriet hele to gange på en ellers undervældende plade: Nemlig den aggressive og titulære "Sulten" samt den mørke og følelsesladede "Kvinde Din", der uden sammenligning er mandens flotteste og mest ærlige sang nogensinde.Sidst ændret d. 8. Aug 2016