Jeg sover dårligt, har gjort det så lang tilbage, jeg kan husk', håber det ændrer sig på mine gamle dage. Men den her nat gør det ik' noget, for måneskin falder på hende, mens hun lægger her på min seng.
Pink Floyd: Animals | Album | AGabel
Animals
Pink Floyd brugte to år på at lave et album i Roger Waters-æraen modsat de fleste andre samtidige prog rockere. Dette er dog ikke overraskende, når man hører Pink Floyd's musik. Man får det indtryk, at der ikke er et gran improvisering at finde, men at musikken derimod er nøje tilrettelagt og planlagt ned til den enkelte node. Det er fuldstændig gennemført og ufejlbarlig produceret. Derudover går drengene meget op i den gode melodi og en emotionel vokal. Alt taler for, at de burde hitte i radioen, men hvorfor gør de så ikke det? Prog rock. Det er aldrig kaotisk, prætentiøst eller mærkeligt, men der bliver taget tid til at sangene kan udfolde sig naturligt, udtrykke sig og fortælle en mørk historie med et vigtigt budskab. Du finder kun et fængende hook, hvis det løfter sangen. Ligeledes er Pink Floyd kun prog rock, når det gavner musikken. Dette bliver ikke eksemplificeret bedre end på det konceptuelle Animals baseret på George Orwells Animal Farm. Pladen består af tre 10+ minutter lange sange dedikeret til hvert sit dyr omfavnet af en todelt sang på i alt tre minutter. Tydeligvis deres mest prog-agtige udgivelse, og hvert et sekund er enestående!Sidst ændret d. 4. Jun 2017