• Udvalgt filmografi

Filmografi

Filmselskab
      Vurdering
    • Lion King
      Lion KingRAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.17. Aug 2017Alt ved filmen er fantastisk. Animationen er super sprød og lækker, og soundtracket er forrygende med fem enestående, originale sange og uhyre effektive stemningsstykker. Jeg får stadig myrekryb, når jeg hører "...To Die For" fra gnuernes flugt, mens humøret efterfølgende altid bliver løftet lidt op igen af den muntre "Hakuna Matata". Jeg kunne gøre dette med alle sangene, da de som sagt er fremragende over hele linjen. Jeg vælger dog at stoppe, hvor filmen begynder - et af de mest episke øjeblikke i filmhistorien. "Circle of Life" er så legendarisk, at den ville få selv Barney Stinson til at gå grædende hjem for at omskrive sine ellers kække replikker. For at gøre en lang historie kort så er skurken dejligt modbydelig (og har selvfølgelig en god skurkesang), helten er super sød/sej (også med en superb sang), bikaraktererne er gennemgående formidable (fik jeg nævnt "Hakuna Matata"?), humoren er i top, moraler og inspirerende taler er fornuftige, og filmen er generelt vanvittigt fængende, et imponerende stykke håndværk og godt gammeldags underholdende.
    • Mr. Peabody & Sherman
      Mr. Peabody & ShermanRAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.12. Oct 2015Instrueret af Rob Minkoff, der tyve år tidligere debuterede med intet mindre end Disneys Lion King (sammen med Roger Allers). Det er derfor oplagt at tænke, at filmen da må være ret så forrygende, men hvis man så lige tjekker mandens fulde repertoire ud, så er der en god chance for, at éns forventninger falder ret hurtigt igen. Heldigvis er tidsrejseeventyret dog ret underholdende foruden at være flot animeret. Og så er intelligente, antropomorfiske hunde altid sjove.