• Udvalgt filmografi

Filmografi

Filmselskab
      Vurdering
    • Toy Story
      Toy StoryRAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.3. Jul 2016Den originale historie om legetøjsrivaliseringen var revolutionerende for sin tid og fik egenhændigt gjort computeranimation til en værdig konkurrent til den håndtegnede film. Andre studier kæmpede i årevis på at nå op på samme tekniske niveau, som Pixar udviste med Toy Story - deres allerførste spillefilm. Alene af den grund vil filmen for altid være sikret en plads i historibøgerne. Læg dertil at filmen også stadig holder i dag, og så har man en sand klassiker.
    • A Bug
      Andrew StantonA Bug's LifeRAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.22. Jun 2016Af en eller anden grund mente animationsstudierne, at der var plads til to animationsfilm om myrer i 1998, hvilket resulterede i DreamWorks' Antz og A Bugs Life. Sidstnævnte er omtrent tyve gange flottere end konkurrenten, mens karakterdesignet også er voldsomt mere interessant i A Bugs Life. Filmen er Pixars anden film, og selvom den såmænd er okay, så er der stadig langt op til flere af studiets efterfølgende udspil!
    • Toy Story 2
      Toy Story 2RAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.22. Jun 2016Ligeså meget som jeg elsker slænget med Woody, Buzz, Rex osv. hader jeg filmens skurke i denne efterfølger. Måske det har noget at gøre med, at legetøjet bliver alt for menneskeliggjorte, hvilket skaber en slags omvendt uncanny valley-effekt. Jeg har lidt de samme problemer med treeren også.
    • Cars
      Joe RanftCarsRAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.22. Jun 2016Jeg så første gang Cars uden helt at vide, hvad jeg kunne forvente - bortset fra mere fra Pixar's hånd. Jeg blev derfor ret skuffet, og det viste sig, at jeg ikke var den eneste. Der var selvfølgelig sjove elementer som den rustne kranvogn Bumle og sekvensen med traktorerne, men personliggørelsen af biler er ikke studiets bedste ide. En ting er, at jeg ikke er særlig passioneret omkring biler, og en anden er Herbie. Pixar's dårligste film er dog stadig værd at se. Om ikke andet så en enkelt gang.
    • Cars 2
      Brad LewisCars 2RAnmeldelse tilgængelig
      Sidst ændret d.22. Jun 2016De fleste vil nok vurdere originalen højere, og enhver anden dag ville jeg måske være tilbøjelig til at give dem medhold, men modsat førnævnte formåede Cars 2 at overraske mig positivt. At det så hænger sammen med, at jeg havde meget lave forventninger til filmen, er en anden sag. Hele spionelementet, synes jeg nu, var skægt nok.